Een advocaat uit Miami besloot zijn centjes te besteden aan een doos dure, Cubaanse sigaren. Hij was ervan overtuigd dat de sigaren hem niet veel zouden kosten.
Legendarische Domkoppen
“Een feestje is pas leuk als minstens één mens bereid is zichzelf voor lul te zetten”
We kennen allemaal succesvolle mensen die zich onderscheiden door kracht, intelligentie of creativiteit. Maar dit succes is het enige verschil tussen genialiteit en gekte.
Als dezelfde levenslust en energie niet tot succes leiden, leveren ze mooie verhalen op. En die hebben we nodig, want laten we eerlijk zijn, een feestje is pas leuk als minstens één mens bereid is zichzelf voor lul te zetten.
Deze verhalen zijn een ode aan die mensen.
(Overigens heb ik geen strakke richtlijnen voor deze rubriek, ik hou gewoon van mooie verhalen)
Nee, hier zijn geen Domkoppen aan het werk geweest. Maar dit verhaal is te mooi om te negeren.
Georg was een arts en natuuronderzoeker, en ging in die hoedanigheid mee op een expeditie naar Kamtsjatka in 1741.
Dit is misschien wel de grootste Domkop in deze lijst. Leandro Andrade jatte in 1995 4 videobanden van tekenfilms uit een videotheek in Ontario, Californië, voor zijn kinderen.
Deze lijst is niet alleen voor personen, ook bedrijven verdienen soms hun plekje. Zeker bedrijven die zich niet verdiepen in culturele verschillen.